Universal Music Sweden

Lyssna på Lena Philipssons nya singel Idiot

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2011 18:25 CET

Idag släpptes Lena Philipsson sin nya singel "Idiot". Lyssna här på hela låten som nu finns på iTunes. "Idiot" är ett tydligt bevis på att Lena är en artist som aldrig slutar att förnya sig.

Lena befinner sig just nu i studion att spela in sitt nya album som kommer att släppas under hösten 2011. Albumet, som kommer att vara på svenska, är Lena Philipssons 12:e studioalbum inkl. "Dubbel" med Orup. Än är det för tidigt i produktionsfasen att säga vilka låtar, låtskrivare och producenter som bli aktuella för albumet.

Närmast kommer Lena Philipsson att synas som mellanakt i Melodifestivalen tillsammans med Peter Stormare, i den tredje deltävlingen som sänds från Linköping den 19 februari.

Lena Philipsson har under sin karriär erövrat en unik position inom musik och nöjes-Sverige. Få kan mäta sig med Lena Philipssons digra karriär. Hon har släppt 11 album, över 30 singlar, vunnit Melodifestivalen 2004 för att sedan vara programledare för festivalen tre gånger.  Lena har också flera extremt framgångsrika krogshower bakom sig, nu senast tillsammans med Orup i "Lena + Orup" som sågs av över 225 000 personer.

"Idiot" släpps digitalt idag, måndag den 7 februari 2011.

För intervjuer, vänligen kontakta Vera Tjärnå på Blixten & Co. vera.tjarna@blixten.se

Lyssna på Lena Philipssons Idiot

Besök Lena Philipsson på Facebook