Flux AB

Lyxig belysning för unika hem

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2015 11:57 CET

Kreon designar sedan många år sina armaturer under devisen Purity in Light. Det innebär inte nödvändigtvis ett minimalistiskt formspråk, utan snarare strävar man efter en design som kommunicerar med rummet, oavsett vilket uttryck det har i sig självt.

Det kan såklart låta både vagt och lite flummigt, men om man tittar på de fantastiska miljöerna man har bidragit till att skapa så kanske det blir tydligare vad Kreon vill uppnå med sina armaturer.

Bilderna kommer från privata hem i Frankrike och Belgien, men även här i Sverige ritas och byggs lyxigare hem, restauranger och hotell där man kan tänka sig vilja uppnå samma atmosfär och samklang mellan rummet, inredningen och belysningen.

Låt dig inspireras och tveka inte att kontakta Flux om du vill se fler exempel eller få prisindikationer på någon lösning.

Genom Flux får du tillgång till ett brett sortiment av belysningsarmaturer för offentlig miljö och till en kompetent säljkår som gärna visar dig vägen. Vi har designade kvalitetsarmaturer för både interiör och exteriör och erbjuder vår egen svensktillverkade kollektion parallellt med ett antal ledande belysningsagenturer. Basen är energisnåla och väldesignade lösningar för LED och T5.