M-Brain Sverige

M-Brain i långsiktigt partnerskap med Aftonbladet

Pressmeddelande   •   Maj 22, 2014 11:29 CEST

M-Brain, nordens ledande aktör inom strategisk medieanalys har fått förtroendet att bli Aftonbladets partner för rådgivning, bevakning och analys av sociala och redaktionella medier. M-Brain och Aftonbladet kommer ha ett långsiktigt nära samarbete där Aftonbladet får tillgång till ett team av experter för kontinuerlig rådgivning och utbildning på plats samt M-Brains verktyg
M-Adaptive.

Att Aftonbladet, som är en av den svenska mediemarknadens digitala pionjärer, har valt M-Brain som partner visar på styrkan hos M-Brains tekniska lösningar och företagets unika kompetens att erbjuda tjänster som ger ett verkligt värde anpassat för en organisations olika delar och behov.

-Detta är ett mycket intressant samarbete som vi på Aftonbladet ser fram emot och har stora förväntningar på. M-Brain känns som en naturlig partner och är en viktig del i vår satsning på än större kundinsikt och service i en smart paketering, säger Aftonbladets försäljningsdirektör Joakim Flodin.

Den grupp som ska stödja Aftonbladets arbete med att nå nya insikter leds av Malin Andréason som i dialog med Aftonbladet har tagit fram en heltäckande lösning. Som teknisk lösning har Aftonbladet valt den senaste versionen av M-Brains framgångsrika verktyg M-Adaptive. Med nya M-Adaptive kommer användarna närmare sin marknad än vad som tidigare varit möjligt samtidigt som nya funktioner för mätbarhet och analys skapar ett tydligt mervärde.

-Vi tycker det ska bli otroligt spännande att jobba tillsammans med en av branschens ledande digitala aktörer och ser fram emot ett givande samarbete där vi genom ett ömsesidigt kunskapsutbyte ska skapa största möjliga affärsnytta och nya insikter för Aftonbladet, säger Christina Wihlner Lentell, VD för M-Brain

M-Brain Group är en ledande leverantör av rådgivning, strategisk medieanalys och competitive intelligence. M-Brain består av 300 medieexperter och har kontor i Finland, Sverige, Tyskland, Malaysia, Frankrike, England och Ryssland.