Kulturdirekt

Måleri av Ruth Fomin Persson

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 09:01 CEST

För mig är det härligt befriande att få stanna med blicken och koncentrera mig på ett litet utsnitt av tillvaron och fästa min känsla på papperet. Det lyfter och ger ny energi och livskraft. Det gotländska landskapet med dess speciella ljus och färger har under många år både fascinerat och inspirerat mig till att måla.”

Ruth arbetar som grundskollärare i Stockholm och konst genomsyrar hennes arbete med barnen. Inspiration och styrka får hon genom naturupplevelser såväl i måleriet som i yrkesutövandet. Vatten och hav dominerar Ruths måleri eftersom hon bor sjönära på Östergarnslandet på Gotland och får uppleva väderskiftningar vid Sysne udd och segelbåtars liv på havet och vila i hamnarna.

helene@roddarhuset.se

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.