Måltidsvision AB

Måltidsvision ger smakföreställning på Copenhagen Food Fair

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2013 14:27 CET

Under Copenhagen Food Fair dukar Måltidsvision upp en gastronomisk föreställning om längtan, kärlek, kamp, liv och död. Björn Ylipää väver ihop sin egen historia med berättelsen om laxens vandring. Gästerna får smaka, lyssna, betrakta, känna och lukta på en dramatisk historia genom "storytelling by food".

Genom att blanda flera olika konstnärliga uttryckssätt kan man förstärka och fördjupa känslan. En måltidsupplevelse kan absolut kommunicera med alla sinnen och lyfta fram ett budskap, säger Björn Ylipää, Måltidsvision.

I år är Copenhagen Food Fair (tidigare TEMA) både bredare och djupare genom ett samarbete med Zonen for Madkultur. Bland annat introducerar man ett kulturellt centrum, ”Stage”, där några av de mest tongivande och kreativa inom måltidsdesign, matperformance och sinnesmarknadsföring kommer att framträda.

Måltidsvisions affärsidé är att på ett unikt sätt och genom en konstnärlig presentation använda mat och dryck för att kommunicera budskap och skapa engagemang. Måltidsvision skapar annorlunda och kreativa måltidsupplevelser genom "storytelling by food". Företaget har sin bas i Löddeköpinge, men har uppdrag över hela landet och även utomlands.

Tid: 27 februari kl. 12.00 – 12.45

Plats: Copenhagen Food Fair, Stage – huvudscenen

Adress: Bella Center, Center Boulevard 5, 2300 Köpenhamn S

---------------------------------------------------------------------------------------

För mer information:

Björn Ylipää, tel: 0705-36 56 98 eller bjorn@maltidsvision.se
Mer info om Måltidsvision på: www.maltidsvision.se
Mer info om mässan på: www.copenhagenfoodfair.dk

Måltidsvision skapar annorlunda och kreativa måltidsupplevelser i samband med event. Måltidsvision har en unik affärsidé där vi kombinerar mat, kommunikation och konst på ett spännande sätt. Vi kallar det "storytelling by food", vilket betyder att måltidsupplevelsen gestaltar eventets övergripande tema och budskap. Bland annat tar vi fram skräddarsydda koncept för invigningar, konferenser, interna möten och produktlanseringar. Utöver event erbjuder Måltidsvision också föreläsningar, kurser och utvecklingsuppdrag samt provningar och matstyling. Dessutom skapar Måltidsvision olika kulturarrangemang i egen regi eller i samarbete med andra konstnärer.

För mer information kontakta Jenny Black per mail jenny@maltidsvision.se eller telefon 072-53 00 685.