Bokadirekt AB

Måndagar ingen bra dag för kundnöjdhet

Pressmeddelande   •   Okt 02, 2012 15:21 CEST

Måndagar är ingen bra dag för kundnöjdhet. Detta är en av slutsatserna av undersökningen Svenskt Behandlingsindex genomförd av Internetbokningstjänsten Bokadirekt.se och kundundersökningsföretaget QuickSearch. Av undersökningen framgår att kundernas upplevelse av atmosfär, prisvärdhet, service samt viljan att rekommendera tjänsteutövare är klart sämre på måndagar jämfört med övriga dagar i veckan. Över 14000 kunder till över tre hundra tjänsteutövare (massörer, naprapater samt kiropraktorer) deltog i undersökningen.

Störst skillnad i undersökningen är viljan hos en kund att rekommendera en tjänsteutövare (s.k. NPS-score) på måndagar jämfört med övriga veckodagar. Viljan att rekommendera en utövare efter en behandling på en tisdag var t.ex. 20 % högre än viljan att rekommendera en tjänsteutövare när behandlingen utfördes på en måndag.

Kontakt:

Christian Fricke
VD Bokadirekt
0709-886661 christian.fricke@bokadirekt.se

Johan Eriksson
QuickSearch
Johan.Eriksson@quicksearch.se

Mer om Bokadirekt.se:

Bokadirekt.se är Sveriges största Internetbaserade bokningstjänst för friskvård, skönhet och hälsa och gör genom sitt bokningssystem drygt 3000 tjänsteutövare bokningsbara via nätet. Bokadirekt.se förmedlar varje månad drygt 150.00 bokningar till ett värde av ca. 75 miljoner kr via sökmotorn Bokadirekt.se.

Bokadirekt ägs av bl.a. Sjätte AP-fonden, Pelle Törnberg gnm Seabay Capital Ltd. och Lars-Johan Jarneheimer.

Mer om QuickSearch:

QuickSearch är ett mjukvaruföretag inom Entreprise Feedback Management (EFM) som erbjuder enkätlösningar till några av Sveriges mest framgångsrika företag och organisationer. EFM är undersökningar som förser organisationer med löpande feedback under året, vilket ger påminnelser, insikter och fördjupad analys så att chefer och medarbetare kan agera snabbare och mer proaktivt. Nyligen blev QuickSearch utsett av Gartner Group som ”cool vendor” och ett av världens ledande 35 företag, varav det enda Sverigebaserade, inom EFM.