Feministiskt Perspektiv

”Många har fått upp ögonen för vad flykt är”

Pressmeddelande   •  Sep 04, 2015 08:39 CEST

I tisdags drog Samira Bouabana tillsammans med en grupp vänner igång insamlingen Vi gör vad vi kan till flyktingar som kommer till den grekiska ön Lesbos. Två dagar senare, på torsdagskvällen, hade de redan fått in fem miljoner kronor, och responsen har varit stor från såväl privatpersoner som företag som vill vara med och hjälpa.

– Det är helt överväldigande, säger Samira Bouabana till Feministiskt perspektivs Bella Frank.

Kontakta redaktionen för pressinloggning!

FAKTA/Vi gör vad vi kan

Insamling i Kungsträdgården, den 11 september klockan 11.00–18.00 och den 12 september klockan 10.00-15.30 – endast skor tas emot.

Insamling i Moment:teaters foajé, lördag den 12 september klockan 12.00–15.00, Gubbängstorget 117, Enskede. T-bana Gubbängen. Hygienartiklar (endast i obrutna förpackningar) med mera tas emot.

Insamling på Södra Teatern/Kägelbanan, söndagen den 13 september klockan 11.00-16.00. Hygienartiklar (endast i obrutna förpackningar) med mera tas emot.

Insamling på Used-a-porters lager, Ackumulatorvägen 4, Lidingö, måndag-fredag, den 7-11 september klockan 09.00-16.00. Hygienartiklar (endast i obrutna förpackningar) med mera tas emot.

Feministiskt Perspektiv
Tegelviksgatan 40