Globe Forum

Många nomineringar till hållbarhetspriset Globe Award

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2009 16:43 CEST

- Nu är det knappt en vecka kvar till sista dagen för nomineringar till Globe Award 2009! Vi har fått in många intressanta nomineringar i år, särskilt till den nya kategorin hållbara städer, så det känns jättekul. Men vi vill gärna ha fler ansökningar, säger Martina Nee, Manager Globe Award.

Forskare, innovatörer, städer och företag som är intresserade av nominering till Globe Award kan ansöka på www.globeaward.org senast den 26 april 2009. Nomineringarna offentliggörs den 5 maj och Globe Award delas ut den 3 juni, 2009 av H.K.H. Kronprinsessan Victoria i Vinterträdgården på Grand Hotel i Stockholm.

Globe Award 2009 är öppen för nomineringar från hela världen. Syftet med Globe Award, som i år delas ut för tredje gången, är att upptäcka och uppmuntra forskare, innovatörer, städer och företag som är framträdande inom hållbar utveckling.

Priset delas ut i fyra kategorier: Sustainability Research, Sustainability Innovation Award, Sustainable City Award och Sustainability Reporting Award.

Fyra jurygrupper med mycket erfarna och internationellt erkända experter bedömer de nominerade bidragen. Juryns huvudordförande är Lars-Olle Larsson, Partner i PricewaterhouseCoopers Sverige.

För mer information kontakta gärna:

Lars-Olle Larsson, Juryns huvudordförande, Partner i PricewaterhouseCoopers Sverige, Mobil: 0709 29 39 83, E-post: lars-olle.larsson@se.pwc.com

Martina Nee, Manager Globe Award, Globe Forum Stockholm, Mobil: 073317 53 55, E-post: martina.nee@globeforum.com

Läs mer om Globe Award på: www.globeaward.org