Beriksson

Mångaldigt prisbelönt teskapare presenterar nyheten ”The Queen of Green” under Formexmässan

Pressmeddelande   •   Aug 14, 2014 09:30 CEST

Under torsdagen och fredagen den 14-15 augusti kommer Joe Kinch, mannen bakom Joe’s Tea Company, till Formexmässan för att själv presentera te-nyheten The Queen of Green. Joe som i dagarna tog emot fyra nya priser i den prestigefyllda tävlingen ”Great Taste Awards” kommer tlll svenska importören Berikssons monter (C03:21) för att medverka vid lanseringen av seriens senaste tillskott. The Queen of Green är ett fylligt men mjukt Gunpowder-te från Sri Lanka, ett så kallat Ceylonte. Grönt te är känt för sina hälsofrämjande egenskaper. Det kan exempelvis minska risken för hjärt- och kärlsjukdomar och är rikt på antioxidanter.

Joe’s teer är ekologiska och förpackade i tepåsar av gjorda av majsstärkelse vilket innebär både att de släpper ut mer smak i tebrygden samt att påsarna är komposterbara. På bara två år har den Londonbaserade entreprenören skapat ett tevarumärke som har moderniserat den brittiska tetraditionen med nytänkande blandningar och ett tidlöst formspråk.

En teask innehåller 15 tepåsar och kostar cirka 65-79 kr i välsorterade butiker som säljer delikatesser. I Joe’s teserie finner du även svarta och vita teer, rooibos samt ett stort utbud av tisanteer (örtteer).

Träffa oss under Formex i monter C03:21. Joe står i montern under torsdagen och fredagen. Läs mer på beriksson.net/vara-varumarken/joes-tea du kan även ladda ner bilder från denna sida. Har du frågor får du gärna mejla markus@beriksson.net eller ring mig: +46703883534

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.