Polytuft of Sweden AB

Mångfald och kreativitet visas upp på Stockholm furniture fair

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2011 15:36 CET

”En matta är inte bara en matta, en matta ska förse ditt hem med glädje och välbefinnande”. Med den visionen skapades PolyDesign som sedermera utvecklades till att bli PD Scandinavia.

Efter 20 år i branschen, var det dags att ta steget och utveckla företaget genom att skapa en hemmakollektion. En kollektion som idag 2011 har utvecklats till 48sidig katalog med inspiration från alla världens hörn. VD Lena Soufi Karlsson besöker själv majoriteten av fabrikerna och efter noggranna efterforskningar och fingertopps känsla väljer hon årligen ut kommande katalogers sortiment. Med hjälp av sin danska medarbetare Helmuth Pedersen, som har över 30års erfarenhet inom designmattor, kan hon dessutom skapa en bredd som passar hela Skandinavien. I år har vi även tagit hjälp av designern Linda Sturesson, som fått inspiration från gamla Centralamerika till sin skapelse ”INKA”.

2012 kommer vi visa upp bredden av vårt sortiment på Stockholm furniture fair. Där kan besökarna se allt från handtuftade mattor till rya, handknutet och naturmattor

Ser fram emot att se er i monter C20:21 den 7-11/2-2012