Grandpa Electric

Måste hållbarhet vara tråkigt? The Good Show vill inspirera, informera och underhålla.

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2019 15:01 CET

The Good Show är ett webbsänt underhållningsprogram som vill nå ut med hållbarhetsfrågorna till den stora massan. Med hjälp av artister, forskare, influencers, komiker, näringsliv och intresseorganisationer ger programmet människor förståelse och verktygen att förändra sin vardag.

Showen sänds under våren och erbjuder tittaren det ”glokala” perspektivet på hållbarhetsfrågorna. Programledarna tillsammans med gäster tar tittaren från det stora till det lilla perspektivet med stöd av FNs Globala Mål. Programmet spelas in i en afterworkmiljö där tonaliteten är personlig och avslappnad. Inga frågor är för dumma och blandningen av medverkande är unik.

Medverkande i programserien är bl a; Ann Söderlund, Mattias Goldmann VD Fores, Henric Byström Kommunikationschef Carlsberg Sverige, Åsa Domeij Hållbarhetschef Axfood, Lisa Miskovski, Ellinor Svensson, Tove Ahlström VD Global Utmaning, Johan Kuylenstierna, Adam Kanyama, Flora Wiström, Maria Andersson, Timo Räsinen, Musse Hasselvall och ytterligare ca 50-talet aktörer som vill visualisera en mer hållbar framtid tillsammans med oss och tittarna!

Den digitala premiären är den 8:e mars 2019. Avsnitten släpps därefter varje fredag. Plattformen är Youtube, thegoodshow.nu. Programmet spelas in varje onsdag 17.00 på Urban Deli, Sveavägen.

The Good Show produceras i samarbete med flera företag, som också vill sätta ljus på hållbarhetsfrågorna. De första avsnitten presenteras i samarbete med Axel Johnson och dess bolag Axfood och Matsmart samt Carlsberg Sverige.

- Allvaret i klimatfrågan kan knappast ha undgått någon vid det här laget. Axel Johnson verkar dagligen för att vara en positiv förändringskraft i samhället. Därför stödjer vi the Good Show, som vi tycker är ett viktigt och roligt initiativ, säger Mia Brunell Livfors, vd, Axel Johnson.

Bakom idé och produktion står Grandpa Electric i samarbete med Fläckerud och Rosanna Endre.

Trailer Episod 1:

Instagram Episod 1:

För information: martin@grandpaelectric.se

Digitalt: www.thegoodshow.nu // Facebook: @TheGoodShow // Instagram: @TheGoodShowSweden