Linköpings Allmänna Simsällskap

Madde och Oscar från Linköpings ASS uttagna till EJM i Belgrad

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2011 00:22 CEST

När Svenska Simförbundet på måndagen offentliggjorde uttagningarna till Europeiska Juniormästerskapen  var två simmare från LASS med; Madelene Andersson och Oscar Ekström. EJM simmas i Belgrad i Tasmajdan Swim Center den 6-10 juli.

Här är samtliga svenskar som är uttagna till EJM.

Den 3 juli reser truppen direkt från SM i Halmstad. Dessförinnan, den 2 juli, har man haft en genomgång där bland annat Simon Sjödin berättar om sina erfarenheter som landslagssimmare.

Uttagningarna är gjorda utifrån förra årets EJM resultat på OS-distanser. De simmare som har en tid som är bättre än 12:e tid från föregående år har blivit direkt uttagna. Truppen har kompletterats med simmare som har resultat nära 16:e tid. De simmare som uppnått något av ovanstående krav har även blivit aktuella för andra distanser som de ligger nära 24:e tid eller bättre på. Begränsningar har gjorts till maximalt 4 simmare/gren förutom de distanser som är direktfinal (800 fr & 1500 fr) där begränsning gjorts till 2 simmare/gren.

Mer information: LASS huvudtränare Mikael Holmertz, 0706-30 28 00.

Linköpings Allmänna Simsällskap - LASS - har vunnit SM och JSM upprepade gånger samt erövrat titeln Sveriges bästa simidrottsklubb 2007, 2008, 2009 och 2010.

LASS är en av Linköpings största idrottsföreningar och har verksamhet inom simundervisning, friskvård och tävlingsverksamhet.