MadeForKids Sverige AB

MadeForkids breddar verksamheten till den Tyska marknaden

Pressmeddelande   •   Dec 20, 2012 13:21 CET

Med en helt översatt e-handelsplattform, tyskspråkig kundtjänst via telefon, e-post och chatt samt fri frakt tar sig nu MadeForKids an den Tyska marknaden. Våra varumärken, såsom Houdini, Isbjörn of Sweden, Katvig, Zunblock och Geggamoja är märken som står för Skandinavisk och Svensk design , funktion och kvalitet samt alla har ett genomgående miljömässigt och/eller ekologiskt hållbarhetstänk vilket attraherar Tyska barnföräldrar.

-"Skandinaviska barnkläder är väldigt populära i Tyskland, men det krävs ett stort engagemang från oss för att knyta till oss Tyska kunder. Det är tex en förutsättning att vi kan erbjuda tyskspråkig personlig kundtjänst och en helt översatt webbplats för att möta upp mot marknaden" säger Marie Wennergren, grundare och VD på MadeForKids Sverige AB.

Under våren kommer fokus ligga på marknadsföring och uppbyggnad av nätverk med andra aktörer i Tyskland för att öka kännedomen i varumärket och skapa trygghet i handel över gränserna.

Konsumenthandel inom EU är idag väldigt enkelt då lagstiftningen syftar till att stärka rörligheten på den inre marknaden. Man betalar skatt i det landet verksamheten du handlar ifrån bedrivs vilket innebär att MadeForKids erbjuder samma priser till alla kunder inom hela EU. EU är även en tullunion vilket innebär att inga  tullavgifter förekommer vid handel mellan medlemsländerna. MadeForKids erbjuder även samma regler för utländska kunder som för Svenska när det gäller konsumentregler, dvs 14 dagars full bytes- och returrätt m.m.

Har du frågor om våra produkter eller tjänster är du välkommen att kontakta oss på telefon 08-644 46 04 eller via e-post på info@madeforkids.se alternativt info@madeforkids.de.

MadeForKids borde ha startat för länge sedan. I flera år har vi efterlyst designade, funktionella barnkläder som tillverkats på naturens villkor, men alltid tvingats kompromissa på något av kraven. Nu gör vi verklighet av det vi själva tror att fler föräldrar vill ha – en butik där du kan shoppa loss med gott samvete! För vem tycker inte att det är roligt att handla barnkläder? Välkommen in i butiken, http://www.madeforkids.se.