Universal Music Sweden

Madonna toppar listorna i 40 länder -

Pressmeddelande   •   Mar 27, 2012 11:44 CEST

Av: Gustaf Angelin

40 - I så många länder har Madonna sitt nya album  ”MDNA”  som nummer 1 på iTunes.  Sverige är givetvis ett av dessa. Andra är bland annat USA, England, Kanada, Frankrike, Spanien, Italien och så vidare.

Madonna visar med all tydlighet vem som är den riktiga Queen of Pop.

Den 4:e juli intar hon Ullevi i Göteborg.
För mer information kontakta Live Nation.
www.livenation.se

Kan du inte få nog av Madonna? Då ska du gå ner till Lydmar Hotell idag eller imorgon. Fram tills Imorgon kväll har du chansen att se Madonna-utställningen på Lydmar Hotell i Stockholm. Fyra konstnärers Madonna –inspirerade artwork projiceras på hotellets fasad.

Varje konstverk är en personlig tolkning av albumtiteln, ”MDNA”. Med start kl.21.00.

Hyllningsropen kräver egentligen en separat release men här är ett axplock:

“There’s lots of naughtiness. The music has depth that rewards repeated listening. ‘MDNA’ stands as Madonna’s most explicit work.” – ROLLING STONE

“Madonna’s ‘MDNA’ is rocking and revelatory…Madonna’s most personal effort to date. The woman is pop’s most durable alpha female, cooly courting fascination and controversy on her own terms.” – USA TODAY

“Still the Queen of Pop…Madonna punches out younger rivals.”- LONDON TIMES

“The album should be the spine of an incredible live show – just what her army of followers will want to hear.” - THE SUN

Se videon från utställningen på Lydmar Hotell här:

För mer information kontakta:

Charlie Åberg
E-post: charlie.aberg@umusic.com