Upplands Energi AB

Mäklarfirma och Elbolag i unikt samarbete - Ny eltjänst underlättar vid flytt

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2014 09:39 CEST

Det är mycket att tänka på och många saker som behöver ordnas i samband med en flytt till en ny bostad. Något som kan vara svårt att komma ihåg är att teckna både ett nytt elnät- och elavtal.

Upplands Energi lanserar inom kort sin nya tjänst FlyttEl som tagits fram tillsammans med Mäklarfirman Widerlöv & Co. Tjänsten innebär att Upplands Energi hjälper alla Widerlövs kunder som vill, att ordna både med elnät- och elavtal i samband med flytten.

Upplands Energi har under de senaste åren satsat mycket på att öka sin närvaro på den uppländska marknaden samtidigt som man utvecklat såväl sina kunderbjudanden som sin satsning för en bättre miljö.

--Den nya tjänsten FlyttEl är helt gratis och underlättar samt sparar tid för våra kunder. Vi kommer att fortsätta att utveckla samarbetet och fokuserar bland annat på gemensamma insatser för en bättre miljö, säger Tomas Widerlöv, VD på Widerlöv & Co.

I samband med en bostadsflytt är det många människor som passar på att gör fler förändringar än att bara byta bostad. Genom att erbjuda kunderna Upplands Energis produkter och tjänster, som både sparar pengar och energi, finns det många möjligheter att tillsammans bidra till att skapa en bättre miljö.

--Genom vårt samarbete med Widerlöv & Co, som liksom Upplands Energi är en stark lokal och innovativ aktör, hjälper och förenklar vi för dem som flyttar samtidigt som vi når många potentiella kunder i hela Uppland, säger Joacim Eronen, VD på Upplands Energi.

Upplands Energi koncernen grundades 1918 och har sitt säte i Björklinge norr om Uppsala.

Upplands Energi erbjuder elförsäljning, värmepumpar, SolEl:s-anläggningar samt energideklarationer till privatpersoner och företag i hela Uppland.

Upplands Energi äger transformatorstationer samt kraftledningar och erbjuder distribution av energi inom eget nätområde.

Upplands Energi lever och verkar i din närhet samt brinner för det lokala – vi stöttar individer och organisationer med ett lokalt och extra behjärtansvärt samhällsengagemang i Uppland.

Enligt Svenskt Kvalitetsindex är Upplands Energi det elbolag i Uppland som med bred marginal har de nöjdaste kunderna.

Läs mer på www.upplandsenergi.se