Riksorganisationen Män för Jämställdhet

Män för Jämställdhet har ny kanslichef

Pressmeddelande   •   Mar 14, 2012 16:07 CET

Den 12 mars började Tomas Agnemo som kanslichef på Män för Jämställdhets rikskansli. Med Tomas går organisationen in i en ny fas där vi kommer att fortsätta att stärka vår organisation och utveckla verksamheten.

Män för Jämställdhet är en rikstäckande ideell och partipolitiskt obunden organisation som verkar för jämställdhet och mot våld - för kvinnors, för barns och inte minst för mäns egen skull. Vi sätter fokus på samhälleliga och sociala manlighetsnormer och -ideal, och hur dessa påverkar människor och samhälle.

Tomas Agnemo har lång erfarenhet av arbete med jämställdhets- och utvecklingsfrågor efter bland annat sex år på Sida. Närmast kommer Tomas från en tjänst på Miljöpartiets partikansli, en organisation han nu helt lämnar. Tomas Agnemo är ordförande i FOFF Stockholm (Forum för feministiska föräldrar) och aktiv inom nätverket Piff (Pappor för individuell föräldraförsäkring). Tomas har funnits med i uppbyggandet av kampanjen Plent som är ett internationellt arbete för att öka mäns andel av föräldraledigheten. Detta ser Tomas Wetterberg, ordförande i Män för Jämställdhet, som en bra merit då Män för Jämställdhet ser starka samband med föräldraskap, maskulinitet, jämställdhet och minskat våld från män.

För frågor kontakta ordförande Tomas Wetterberg 070-515 79 50 eller kanslichef Tomas Agnemo 08-17 82 00.