Mötesplatsen.se

UNDERSÖKNING: Män mer benägna att dejta yngre?

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 09:04 CEST

Hur tänker du kring ålder när du dejtar? Enligt en ny singelundersökning vill betydligt fler svenska singlar dejta någon som är 10 år yngre, än någon som är 10 år äldre.

68 procent kan tänka sig att dejta någon som är 10 år yngre och endast 40 procent kan tänka sig att dejta någon som är 10 år äldre. Det visar en färsk undersökning gjord bland svenska singlar på Mötesplatsen, som är en av Nordens största dejtingtjänster med fler än 140 000 aktiva medlemmar i Sverige och Norge.
Intressant är också att män verkar mer generösa för stor åldersskillnad – åt båda hållen. 47 procent av männen kan tänka sig att dejta någon som är 10 år äldre (40 procent av kvinnorna) och ännu fler – hela 81 procent av männen kan tänka sig att dejta någon som är 10 år yngre (49 procent av kvinnorna).

Inte det viktigaste
- I samband med detta vill vi på Mötesplatsen dock passa på att påminna om att det finns oändligt fler faktorer som är viktigare i en relation – än just ålder. Det handlar mycket om värderingar, förmågan till kommunikation, tilltro, intimitet och en vilja och förmåga att stötta den andres drömmar. För att hitta någon passar just dig, och för att maxa dina chanser till ett långt och lyckligt förhållande, rekommenderar vi dig att göra vårt matchningstest, säger Emma Edespong på Mötesplatsen.

Mötesplatsen.se är en av Nordens största dejtingsajter med mer än 140 000 aktiva medlemmar i Sverige och Norge. Mötesplatsen.se grundades 2001 och har blivit utsedd till Sveriges bästa dejtingsajt två år i rad. För mer information, se www.motesplatsen.se