Socialdemokraterna i Landskrona

människors liv går inte i repris

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 07:35 CET

December är en dyster månade. Sedan vi tog upp frågan kring arbetslösheten och lade förslag på åtgärder för att människor ska komma i riktiga jobba igenom kommunala beredskapsarbeten sitter människor fast i arbetslöshet, säger Jonas Esbjörnsson(S) andre vice ordförande i Vuxennämnden i Landskrona.

Jonas Esbjörnsson(S) fortsätter, jag riktar mycket skarp kritik mot folkpartiet och treklövern som inte tar allvarligare på problemen med den växande arbetslösheten. Vuxennämnden gör samtidigt ett överskott på sjuhundra tusen kronor på arbetsmarknadsåtgärder, säger Jonas Esbjörnsson(S)

På socialdemokraternas yrkande om kommunala beredskapsarbeten röstade FP, M och SD i mot efter votering med 8 – 5 reserverade socialdemokraterna.

- Landskrona behöver inte mer av folkpartiets politik som leder till låtsasjobb utan en politik som vill och kan skapa riktiga jobb, alla människor måste ges rätten och möjlighet att delta i yrkeslivet, att kunna försörja sig själva och sin familj och aktivt bidra till samhällsutvecklingen, säger Jonas Esbjörnsson(S)

- Arbete och välfärdstrygghet har aldrig varit någon borgerlig paradgren i politiken, man visar hur lätt man tar på den växande arbetslösheten och vilken människosyn som präglar kommunledningen , säger Jonas Esbjörnsson. Vi socialdemokrater har en vilja att skapa riktiga jobb för att rädda välfärden ifrån välfärdskris., avslutar Jonas Esbjörnsson.

Ytterligare information:

Jonas Esbjörnsson