Socialdemokraterna i Landskrona

Människovärdet först

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2009 07:33 CET

Socialdemokraterna sätter människovärdet först

På vuxennämndens sammanträde på torsdags kväll debatterades försörjningsstödstagare i praktik.

• Alla människor måste ges rätten och möjlighet att delta i yrkeslivet med schysta villkor, att kunna försörja sig själva och sin familj och aktivt bidra till samhällsutveckling, säger Jonas Esbjörnsson (S)andre vice ordförande i Vuxennämnden. Jonas Esbjörnsson(S)fortsätter, Vi socialdemokrater lade ett yrkande för att undvika att fler praktikanter kommer att få fara illa under Folkpartiets vanstyre.

Efter votering föll socialdemokraterna förslag med 8  5 efter att Sverigedemokraterna biföll Folkpartiets avslagsyrkande som socialdemokraterna reserverade sig i mot.

• Vi beklagar att folkpartiet och treklövern inte tar allvarligare på problemen och vill göra en extern utredning för att gå till botten med tanke på allt som har hänt. Vi socialdemokrater har inte alla lösningar på problemet men vi har en tydlig vilja att försöka hitta effektiva och pragmatiska lösningar Säger Jonas Esbjörnsson(S)
  • Det visar hur cynisk den styrande treklöverns politik är och vilken människosyn som präglar kommunledningen, avslutar Jonas Esbjörnsson

Jonas Esbjörnsson