Babyshop.com

Märket som hyllar baskollektionen utan att missa modevinkeln!

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 12:36 CET

De nya baby- och barnkläderna från eBBe får man inte nog av i barnens garderober. Börjar du med en uppsättning vill du snart fortsätta med nästa och nästa!

eBBe är det senast tillkomna märket i Babyshop´s webbutik, som hittills är den enda återförsäljaren av dem på nätet. De bjuder där på en baskollektion i enfärgat och randigt i de stilrena färgerna marinblå, röd, grå, svart, vit och denim. Till skillnad från många andra baskollektioner har eBBe inte glömt bort den trendiga vinkeln och har därför valt modeller och passformer som både är enligt modet och sköna för barnen!

Den första eBBe-kollektionen hos Babyshop innehåller byxor, tights, bodys, klänningar, mössor, body suits, linnen, tröjor, koftor, farfarströjor samt fina och mysiga filtar, allt i trikå! De toppar kollektionen med sköna jeans i flera tuffa modeller. Självklart finns klassiska snickarbyxor med bland favoriterna.

Kollektionen har endast sålts i några dagar och har redan blivit en favorit inför julen. I en undersökning på Facebook fick Babyshop höra från sina fans att det inte är mycket som saknas hos eBBe, även om en dreggelhaklapp och ytterkläder var några nya önskemål till eBBe att fila på inför nästa kollektion. Vi ser fram emot vad de hittar på härnäst!

Om eBBe

Barnklädesmärket eBBe står för - extra Beautiful Basic equipment. Kollektionen består av trendiga basplagg i trikå och denim. eBBe är skapat för barn och är framtaget som ett prismedvetet alternativ för den moderiktiga föräldern. Skön passform med figurnära modeller för tankarna till det avskalade och skandinaviska uttrycket. Hösten 2007 startade trebarnspappan Mikael Thor produktutvecklingen och under våren 2008 visades de första eBBeplaggen för världen.

Om Babyshop

Babyshop.se är en av Sveriges ledande butiker för barnkläder, barnvagnar, leksaker och skötväskor. Hos Babyshop.se finns varumärken som Molo, Nova Star och Skip Hop. Idag har familjeföretaget kunder i över 20 länder och har snabbt blivit en stark aktör när det kommer till designade barnkläder.