Ung Företagsamhet Skaraborg

Mässa för unga entreprenörer i Skaraborg Arena Skövde 14-15 Mars.

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2014 10:30 CET

249 UF-företagare i 82 unika UF-företag från hela Skaraborg intar Arena Skövde för att visa upp sitt entreprenörskap.

Den 14-15 Mars 2014 äger Ung Företagsamhet Skaraborgs regionala mässa i UF-företagande rum på Arena Skövde. Mässan som årligen besöks av drygt 3500 personer, erbjuder varor och tjänster inom; Mode & Design, Hus & Hem, Skönhet & Hälsa, Mat & Dryck, Kultur & Sport och Tjänster & Samhällsengagemang från årets UF-företagare.

Mässan är öppen för allmänheten, skola, kommun och näringsliv. En regional mässa arrangeras årligen i respektive region, och är dels ett säljtillfälle för årets UF-elever, men också en möjlighet att visa upp sig och till nätverkande för framtiden.

Ung Företagsamhet är en obunden ideell organisation som utbildar i Entreprenörskap i skolan. UF-företagande går ut på att starta, driva och avveckla ett UF-företag under ett läsår på gymnasiet. Detta kan man erbjudas under sin tid på gymnasiet och körs främst i åk 2-3.

Program:

Fre 14/3: