Mässrestauranger AB

Mässrestauranger ny restauratör på Stadshuset

Pressmeddelande   •   Nov 04, 2011 15:16 CET

Mässrestauranger AB är ett familjeägt företag som på uppdrag av Stockholmsmässan bedrivit restaurangverksamhet vid mässor och andra evenemang sedan starten 1970. Mässrestauranger driver tolv permanenta restauranger samt ett flertal tillfälliga restauranger både i och utanför mässhallarna. I företagsgruppen ingår även Engsholms Slott på Mörkö samt Glada Ankan Restaurang & Catering AB som driver flertalet serveringar på Kulturhuset. I februari 2012 startar man även restaurangverksamheten på nya MalmöMässan i Hyllie. www.massrestauranger.se

Mässrestauranger ny restauratör på Stadshuset

Mässrestauranger AB kommer den 1 juli 2012 tillträda som ny restauratör i Stadshuset i Stockholm. Beslutet är fattat av Stockholms Stad efter en upphandling där 9 aktörer i restaurangbranschen deltog.  Uppdraget innefattar Statvåningen (Blå Hallen, Gyllene Salen m fl), Restaurang Stadshuskällaren och självserveringen Eken.

Mässrestauranger AB driver idag all restaurangverksamhet på Stockholmsmässan och har lång erfarenhet från mäss-, kongress- och bankettverksamhet.

För uppdraget i Stadshuset samarbetar Mässrestauranger medAndreas Hedlundsom kommer vara gastronomisk garant för verksamheten under avtalsperioden. Andreas Hedlund, som blev Årets Kock 2002, kommer närmast från Pontus Group där han var vvd och gastronomiskt ansvarig för hela gruppen.

Vi är mycket glada och stolta över att vara den restauratör som anförtros uppdraget, säger Maria Stridh, vd för Mässrestauranger. Det är en stor och viktig uppgift som vi kommer ta väl hand om tillsammans med Andreas.

Det känns också mycket speciellt att ha förmånen att vara verksam i två av de mest betydelsefulla byggnaderna i Stockholm, Stockholmsmässan, och Stadshuset.

Nu vidtar arbetet med att bygga en organisation och sätta oss in i den nya uppgiften fullt ut, säger Maria Stridh

Köken i Stadshuset kommer att från årsskiftet 2011/2012 genomgå en grundlig renovering och stå klara 1 juli 2012.

Kontaktpersoner:

Maria Stridh, verksamhetsansvarig                                                                           0707 83 93 82

Andreas Hedlund, gastronomisk garant                                                                  0707 39 56 25

(Anne-Marie Tingeborn, Administrativ chef Stadsledningskontoret           0761 22 96 82)