Phosworks Digital Ideas

Mästerskapen i Reklambyrå-pingis avgjord på Uppsala slott

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2010 09:02 CET

Ett antal företag ur Sveriges reklambyråelit samlades i mitten av november i Uppsala för att delta i de årliga Mästerskapen i Reklambyrå-pingisen.

Arrangörer var de tidigare regerande mästarna i Byråpingisen – Phosworks Digital Industries. Tävlingen hölls på Uppsala slott, där Phosworks har ateljé, kontor och studio.

Reklambyåer och produktionsbolag från Stockholm och Uppsala deltog, och bland annat fick deltagarna se matcher mellan Pangea Design, Peacock Digital, Ruth mfl.

Från Uppsala deltog NPP, WOC Marketing och Zellout. Segrande ur striden gick Zellouts vd Tommy Lindgren, som också får äran att arrangera nästa Mästerskap i Reklambyrå-pingis.

Se bilder här: http://www.resume.se/klubb/vimmel/2010/11/phosworks-byrapingis/index.xml

Phosworks är ett digitalt produktionsbolag med kontor, studio och ateljé på Uppsala Slott. Phosworks grundades 1994, och har sedan starten utvecklats till ett av Sveriges ledande produktionsbolag för digitala medier. Några av kunderna är Electronic Arts, Löplabbet, SVT, Boomerang, Beijer Alma, Sanofi-aventis, DICE, GE-Healthcare, Q-media, Gallerix, Svenska kyrkan, Perfect Fools, PAF, Birka Cruises, Vattenfall.

Läs gärna mer på www.phosworks.se