BXO Solutions AB

Mät besökskontinuitet i vården

Pressmeddelande   •   Maj 20, 2014 09:42 CEST

Många har läst och upprörts av rapporterna i media om hur brukare kan ha upp till 70 olika hemtjänstvårdare i månaden. Vi fick i uppdrag av en kommun att hjälpa dem att visa hur det egentligen ser ut.

Besökskontinuitet visar hur många olika personalkontakter de boende har. God besökskontinuitet innebär att vårdtagaren får besök av ett relativt litet antal olika vårdgivare, som därmed har förutsättningar att lära känna varandra. Kontinuitet är viktigt inom all typ av vård, men kanske speciellt inom äldrevården och då i synnerhet inom demensvården.

Graf och nyckeltal för besökskontinuitet

Kontakta oss så berättar vi mer om hur mätningen går till!

BXO Solutions AB är marknadsledande inom säker mobil larmhantering i realtid. Våra lösningar finns på allt ifrån små gruppboenden inom vård och omsorg, med ett enkelt larmbehov, till stora industrilösningar där OPC och RFID är en del av det som skall integreras. Vi presenterade världens första system för mobil larmhantering redan 2006, och sedan dess har många upptäckt fördelarna.

BXO utvecklar och bygger larmhanteringslösningar för maximal tillgänglighet och driftsäkerhet med olika mobiloperatörer som samarbetspartners och kravställare. Det handlar inte bara om att distribuera larm till mobiler utan även få in dubbelriktad övervakning av olika enheter. Säkerhetsbranschen har tidigare ställt sådana krav på säkra larmöverföringar för högsäkerhetsanläggningar, som exempelvis banker, som vi idag erbjuder alla våra kunder.

Följ oss på Google Plus!