Magic House

Magic House Försäljnings AB avslutar samarbetet med Biljon Kommunikation

Pressmeddelande   •   Mar 17, 2006 00:00 CET

Magic House har beslutat att avsluta samarbetet med Biljon Kommunikation avseende distribution på den svenska marknaden. Biljon Kommunikation har inte nått de målsättningar som parterna gemensamt avtalat om och därmed finner Magic House det motiverat att avluta samarbetet. Magic House kommer istället att starta ett dotterbolag med fokus på distribution för den nordiska marknaden. Genom denna aktiva åtgärd återtar Magic House kontrollen över varumärken och distribution på den svenska marknaden.

Nya produkter

Magic House kommer under våren att introducera en flaska för MAGIC RED 320. Avsikten är att i första hand marknadsföra den mot HoReCa och därmed öka användningen av produkten som drinkmixer. Dessutom undersöker Magic House möjligheterna att introducera två nya ready-to-drink produkter inför sommarsäsongen på i första hand den svenska marknaden.

Magic House deltar även som sponsor på Viasat Sport´s golfsändningar under 2006 och kommer även att aktivt delta i flera events med golfanknytning.

Magic House meddelar även att tillväxten på den isländska marknaden under 2005 har fortsatt under det första kvartalet 2006.

För ytterligare information kontakta Lars Olbert, 0708-366 555.

Magic House affärsidé är att inom segmentet functional drinks utveckla varumärken och produkter med inriktning att licensiera rättigheter till distributörer internationellt.