Magic House

Magic House och RE intar Mercedes-Benz Fashion Week Stockholm.

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 08:56 CEST

Idag startar Mercedes-Benz Fashion Week i Stockholm och Magic House kommer visa upp sin senaste produktserie av funktionella drycker: RE.

Magic House har alltid arbetat med att producera naturbaserade drycker utan syntetmedel. Re kom till via möten med konsumenter, där fler och fler ville ha en dryck som gav dem ett större mervärde, inte var farlig för kroppen eller vår omvärld. De ville ha en produkt som stärkte funktioner som "mattades av"  under en dag som t.ex. en dryck som hjälpte konsumenten att bli mer fokuserad.

Re var därmed född och finns nu i tre olika utföranden. ReShape, som hjälper ämnesomsättningen, ReFocus, som hjälper koncentrationen och ReCure som hjälper immunförsvaret. Samtidigt är inte drycken tänkt att verka för att nå extrema resultat, utan mer hjälpa människors när de möter sin vardag.

Innovation är idag ett mycket populärt begrepp som används ofta. På Magic House menar man att innovation är att tänka i nya banor och se alla möjligheter i det som omger oss. Men det handlar inte om att göra extrema saker eller utmaningar, utan mer se möjligheter i en vardag som alla lever i.

Kreativitet är ett annat populärt begrepp och Magic House definition av det är förmågan kunna se saker ur olika perspektiv som lägger grunden till bättre innovativa lösningar. Kreativitet skapas när det finns ett aktivt samspel mellan fantasi och logik.

Magic House har sedan starten verkat för att följa morgondagens trender och de tycker att  Mercedes-Benz Fashion Week symboliserar detta. Design för Magic House är inte en statisk process utan en innovativ, kreativ och ständigt pågående förädling av produkter.

Magic House Sweden AB är ett svenskt innovativt dryckesföretag. Verksamheten startades 1995 och var först ute på den svenska marknaden med naturbaserade energi drycken Magic Energy. Den finns kvar än idag men bolaget har under åren utvecklat flera funktionsdrycker, där RE är den senaste produktserien. RE är naturbaserade- kolsyrade drycker och finns i tre olika unika varianter: ReShape, ReFocus och ReCure. Oavsett om du vill öka din koncentration, få igång ämnesomsättningen eller stärka immunförsvaret så finns det en produkt åt dig.