EKPR & Kommunikation

Magic Storys maskeradpyjamasar – för lek och magiska drömmar

Pressmeddelande   •   Sep 08, 2010 10:00 CEST

Magic Story vill förmedla en inspirerande och lekfull design i ekologisk bomull, som låter barn få vara barn och använda sin fantasi. Därför har vi utvecklat en kollektion maskeradpyjamasar som ska kittla leklustan hos barn.

Magic Storys plagg kan användas både till fest och maskerad, hemmavid när leklustan faller på, såväl som varje kväll när det blir läggdags. Varje modell säljs som ett kit med ett sovplagg som bas, som tillsammans med de tillhörande accessoarerna bildar en hel maskeradkostym.  Varje modell ger alltså ett stort användningsområde då man kan sova i pyjamasen eller nattlinnet och på morgonen igen sätta på sig de medföljande tillbehören. Vips har du en unik maskeradkostym!

Varje set levereras i en för modellen unik tygpåse, där barnet kan skriva sitt eget namn. Tygpåsen kan därefter med fördel användas som gympapåse, skopåse eller ryggsäck. Plaggen kan alltså användas om och om igen med stor variationsmöjlighet!

Vi har valt kvaliteter till både plagg och tillbehör med största omsorg. Den vävda kvaliteten är en mjuk och tunn bomullsvoile som är i 100 % ekologisk bomull. Den stickade trikån vi valt att använda är följsam och mjuk mot huden. Den är gjord i 95 % ekologisk bomull och 5 % elastan.

Det är som sagt bara fantasin som sätter gränserna för vad som kan hända när man fått på sig en Magic Story-dräkt!

Idén uppstod när våra barn vägrade ta av sig sina utklädningskläder vid läggdags.

Vi ville då skapa en ekologisk kollektion som barnen kunde klä ut sig i och samtidigt sova i. Då kreerade vi en massa figurer som resulterade i åtta maskeradpyjamasar.

Magic Story är skapat för barn av fyra mammor. Helene Boman Scheer har arbetat inom textilproduktion, design och försäljning i många år som egenföretagare, konsult och anställd.

Maria Carlberg har arbetat med design och produktion under lång tid som anställd och är numera egenföretagare.

Helene Heed har alltid arbetat på reklambyråer som grafisk formgivare samt som egenföretagare de senaste tio åren.

Anna Bengtsson har arbetat under lång tid med inköp och produktion utomlands med tyngdpunkt på Asien.

Besök vår hemsida och webbshop på www.magicstory.se

För ytterligare information vänligen kontakta:

Helene Boman Scheer, Magic Story

E-post: helene@magicstory.se

Victoria Aghester, EKPR & Kommunikation

E-post: victoria@ekpr.com

EKPR provides its clients with full service media and sponsorship consultations, publicity promotion and press releases.
Our clients are some of the most exciting and tone-setting on the Swedish and international arenas. EK PR’s corporate mission is based on close and frequent contacts with journalists at newspapers, and at business and consumer magazines. We also work closely with the music industry and TV. This way we achieve and uphold a unique dialogue with the most important channels to your target groups.