Kulturdirekt

Magisk folkmusik på Stallets gård

Pressmeddelande   •   Jul 18, 2012 12:02 CEST

I sommar öppnar Stallet Folk & Världsmusik portarna till Blasieholmstorg och bjuder in till sommarservering
med levande musik!

Missa inte chansen att uppleva svensk folkmusik av idag.

Leif Ottosson & Sven Ahlbäck

Magisk folkmusik på Stallets gård fredag 20/7 kl 15.30 & 17.00, lördag 21/7 kl 15.30 & 17.00 samt söndag 2/7 15.30 & 17.00.

Sven Ahlbäck är en av Sveriges bästa fiolspelare och proffessor i folkmusik. Leif Ottosson är en dragspelare från den nya generationen folkmusiker. Ett spännande musikaliskt möte av högsta klass!

Luis på Stallet serverar mat, kaffe öl och vin

Fri entré

Besöksadress: Stallgatan 7. Närmaste T-banor Kungsträdgården (blå linje), Östermalmstorg (röd linje). Närmaste buss stannar vid Kungsträdgården, buss nr 2, 62, 55, 71, 76, 96, 190, 191, 192, 193, 194, 195

Besökare med funktionshinder kan komma in via bakdörr från Blasieholmstorg,  kontakta Stallet först så att någon kan komma och öppna. Telefon 0765 25 17 73

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.