Svenska ESF-rådet

Magiska mönster & magnifika modeller eller bara sunt förnuft?

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2010 14:27 CET

Hur påverkar personalarbetet ett företags verksamhet? Finns det patentlösningar och magiska modeller för attraktiva arbetsplatser – eller är sunt förnuft nyckeln till framgång?

På måndag den 29 november bjuder Svenska ESF-rådet in till en konferens om trender och tendenser i personalutvecklingsarbete. Syftet är att medverkande och deltagare ska dela med sig och bli inspirerade av nya kunskaper, forskning och praktiska utvecklingsprojekt.

Under årens lopp har Svenska ESF-rådet samlat på sig stora mängder resultat, utvärderingar och praktiska erfarenheter från kompetens- och organisationsutvecklingsprojekt. Projekt som har omfattat många tusentals personer.

– Även om det inte finns några patentlösningar kan vi urskilja vissa mönster där det går bra, bland annat nyfikenhet, samhällsengagemang och en vilja att samarbeta. På måndag hoppas vi att både kunna dela med oss av våra erfarenheter och föra samman våra olika nätverk, säger Åsa Lindh, generaldirektör på Svenska ESF-rådet.

Konferensen vänder sig till chefer, ledare och personal som arbetar med HR-frågor. I dagsläget är 150 personer anmälda från företag och organisationer runt om i Skåne och Halland.

Medierna är välkomna att delta på konferensen. Hela programmet finns i pdf-dokumentet nedan.

Tid: måndagen den 29 november 2010, kl. 9–16.30
Plats: Luftkastellet vid bron, Limhamn, Malmö
För mer information, kontakta Mats Holmquist, konferenssamordnare, telefon 072-210 73 62.