Mindport

Magiska toner på Södra Teatern - Releasekonsert för Sareks nya samlingsalbum och turnépremiär

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 13:24 CEST

Den 1 september börjar Sarek med att husera Södra Teaterns legendariska stora scen och kommer tillsammans med flera körer, kördirigenten Hartvig Gjesdahl, gästande artister och välkända folkmusiker att bjuda på en magisk releasekonsert.

Samma dag släpps Sareks nya akustiska samlingsalbum och startskottet går för deras releaseturné. Sareks fjärde album är ett akustiskt samlingsalbum som bygger på deras kritikerrosade och publikbejublade körprojekt Magiska toner - och har därför fått samma namn.

Sedan 2009 har gruppen framfört sina hits i akustiska versioner tillsammans med lokala körer runt om i Sverige – resultatet har blivit ett samlingsalbum. Magiska toner är en utveckling av gruppens sound och musiken söker sig djupare ned i rötterna och folkmusiken. Allt med en tydlig Sarekprägel och Stina Engelbrechts lyriska berättande texter.

Gruppens tre sångerskor och två folkmusiker belönades med en grammisnominering för sitt tredje album. Nu kommer det fjärde – och det är magiskt!

Biljetter finns nu tillgängliga via Södra Teaterns hemsida www.sodrateatern.se för 240 kr

Vill du veta mer?

Hemsida: www.sarekmusic.com Bloggen: www.sarekmusic.com/blogg Facebook: www.facebook.com/sarekmusic

Lyssna till Sareks singel Om du tvekar

Du kan förhandslyssna på låten Om du tvekar via Sareks hemsida, där kan du även se intervjuer med bandmedlemmarna om deras nya sound, magiska toner och vad låten Om du tvekar innebär för dem.

iTunes: http://itunes.apple.com/se/album/om-du-tvekar-single/id439063314

Spotify: http://open.spotify.com/album/3CVE8roFcgeJGBGNgSUMLq

Presskontakt Mindport AB, Jessica Engelbrecht, jessica.engelbrecht@mindport.se 070 216 98 96

Label Folkpop.se Records, Mats Wester, mats@folkpop.se