LegalWorks

Magnus Brändeskär till LegalWorks

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2016 18:12 CEST

Magnus Brändeskär har anslutit sig till LegalWorks team av seniora affärsjurister. Magnus har mer än 20 års erfarenhet som bolagsjurist i industriella företag. Magnus kommer närmast från posten som Vice President Regional Legal Support and Group M&A hos Sandvik. Magnus har en solid bakgrund som bolagsjurist inom internationella företag, särskilt inom verkstadsindustri, gruv och bygg, och från att leda internationella M&A-projekt och globala juristteam.

”Genom att använda den erfarenhet jag fått genom att arbeta med affärsjuridik inom internationellt affärsliv och i multikulturell miljöer hoppas jag kunna hjälpa juristavdelningar som behöver hjälp att driva större projekt och företag som har avsikt att bygga upp en internationell affär. LegalWorks är det nya alternativet på den affärsjuridiska marknaden och en perfekt plattform för min nya verksamhet, säger Magnus Brändeskär.

”Magnus är en välkommen tillgång för vårt team och för med sig en mycket omfattande industriell kunskap, strategisk erfarenhet och juridisk expertis när det gäller stora internationella projekt och M&A. Han passar mycket bra in i vårt koncept med att ge våra kunder direkt tillgång till senior expertis” säger Ulf Lindén, VD för LegalWorks.

LegalWorks hjälper företag med affärsjuridska frågor i långsiktiga relationer där vi kan bidra med bolagsjuristens effektiva, praktiska arbetssätt och med branschkunskap. Vi har idag ca 20 erfarna jurister i vårt nätverk och de flesta med erfarenhet som bolagjurister, t ex inom IT/Telekom och Life Sciences. Vi hjälper företag inom data privacy och compliance samt juristavdelningar att utvecklas. www.legalworks.se