Destination Kalmar

​Magnus Carlsson är veckans artist på Larmtorget

Pressmeddelande   •   Aug 07, 2017 07:57 CEST

På tisdag är det dags för sommarens sista Musik på Larmtorget. Då gästas vi av Magnus Carlsson och SNSB.

Tisdagen den 8 augusti: Magnus Carlsson och SNSB
Magnus Carlsson började som sångare i dansbandet Barbados, men hann också sjunga i discogruppen Alcazar innan han inledde sin solokarriär. Förutom sina popalbum har Magnus släppt flera julalbum och genomfört kritikerrosade julturnéer. Han har också medverkat i flera tv-program och i sommarturnén Diggiloo.

På Larmtorget ser vi Magnus Carlsson tillsammans med bandet SNSB, som är ett av Sveriges mest anlitade coverband. Undrar du vad bandnamnet SNSB står för? Jo, enligt egen utsago är de Sveriges Näst Snyggaste Band.

Om Musik på Larmtorget
Musik på Larmtorget är en uppskattad tradition i Kalmar. I år hålls evenemanget 4 juli–8 augusti. Arrangörer är Destination Kalmar i samarbete med Sveriges Radio Kalmar och krögarna runt Larmtorget. Musikkvällarna på Larmtorget startar kl. 19:00.

Se hela programmet på:
kalmar.com/larmtorget

För mer information, kontakta:
Åke Andersson, Destination Kalmar, tel. 0703-540 261
Lennart Palm, Sveriges Radio Kalmar, tel. 0480-45 80 29

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemang och idrottsturism i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.