TACTIQ PR

Magnus Gink ny VD för Bonanza

Pressmeddelande  •  2012-05-21 16:20 CEST

Magnus Gink har utsetts till ny VD för utbildnings och konsultbolaget Bonanza. Magnus har en bred internationell affärs- och ledarskapserfarenhet och kommer närmast från Ernst & Young, där han var affärsutvecklingschef för Norden.

”Under devisen ”Den som förstår ekonomi fattar bättre beslut” har Bonanzas produkter och lösningar i drygt 20 år bidragit till att öka den ekonomiska förståelsen och lönsamheten per anställd för företag i alla världsdelar. Våra produkter får samma höga kundbetyg överallt, och en av de viktigaste strategiska uppgifterna för vår VD är nu att bredda vårt internationella nätverk, och fördjupa det i de länder, såsom  USA och Australien, där vi redan har verksamhet.”, säger Peter Söderholm, grundare av Bonanza.

”Jag är mycket glad över att Magnus valt att anta VD-skapet. Magnus viktigaste uppgift är att expandera Bonanza, både i Sverige och internationellt. Efterfrågan på våra lösningar inom ekonomi finns i alla länder och typer av organisationer ”, säger Mats Åstrand, styrelseordförande  Bonanza.

För frågor hänvisas till:

Mats Åstrand,  styrelseordförande, telefon: +46 70 377 4656

Magnus Gink, VD, telefon: +46 8 445 7040

Om Bonanza
Bonanza grundades 1991 av Joakim Ortner och Peter Söderholm och är ett internationellt verksamt utbildnings och konsultbolag med huvudkontor i Stockholm. Bonanzas produkter är internationellt ledande inom ekonomiutbildning, affärsträning och lönsamhetsutveckling för företag med många anställda. Till dags dato har mer än 300,000 personer genomgått Bonanzas utbildningar. Bonanzas kunder inkluderar ett flertal av världens största globala industri, finans och tjänsteföretag.

Bonanza
Tel.  +46 8 445 7099