Svenska Teknik&Designföretagen

Magnus Höij ny vd för Svenska Teknik&Designföretagen

Pressmeddelande   •   Jun 27, 2014 10:00 CEST

Magnus Höij har utsetts till ny vd för Svenska Teknik&Designföretagen. Han tillträder sin nya roll 1 oktober 2014.

- Frågor om samhällsbyggnad och teknikkunnande blir bara viktigare och viktigare. Jag ser fram emot att delta i diskussionen om hur vi kan bygga vårt samhälle både smartare och mer långsiktigt hållbart, säger Magnus Höij.

- Vår bransch omsätter cirka 60 miljarder kronor, sysselsätter ungefär 52 000 personer och är viktig för svensk ekonomi och tillväxt. Med rekryteringen av Magnus Höij utvecklar och förstärker vi vår branschorganisation ytterligare. Därigenom stärker vi också positionen för våra medlemsföretag i svenskt näringsliv, säger Markus Granlund, ordförande STD-företagen.

Magnus Höij är idag chefredaktör på tidningen Internetworld och har under många år bevakat teknikutveckling, både inom IT-, webb- och affärsutveckling. Han är en ofta anlitad moderator och föreläsare inom både teknik-, näringslivs- och entreprenörsfrågor. Han har studerat på Linköpings Tekniska Högskola.

Anders Persson, tillförordnad vd, kvarstår i sin nuvarande roll fram till Magnus Höij tillträder.

För ytterligare information:
Markus Granlund, ordförande STD-företagen, 031-721 00 00
Magnus Höij, 0703-10 35 00

Välkommen till Svenska Teknik&Designföretagen

Svenska Teknik&Designföretagen är bransch- och arbetsgivarorganisationen för arkitekt- samt teknik- och industrikonsultföretagen. Vi samlar 715 företag med cirka 35.000 medarbetare i en bransch som skapar värden som varar. STD-företagen ingår i Almega - Sveriges största arbetsgivar- och branschorganisation för tjänsteföretag.

Läs mer på www.std.se