Magnus Josephson AB

Magnus Josephson pratar möten och vinnande anbud på Upphandlingsdagen 2012

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2012 11:15 CEST

Den 8 november arrangerar Norrbottens Handelskammare Upphandlingsdagen för femte året i rad och även i år kommer Magnus Josephson finnas på plats och ge konkreta tips, råd och inspiration till fler vinnande anbud. Magnus kommer att prata dels om möte som utvärderingsmodell och dels om vinnande anbud.

Upphandlingsdagen är en mötesplats för alla parter inom offentlig upphandling. En mötesplats för såväl leverantör, upphandlare och politiker att hämta kunskap och nya kontakter. Seminarierna är fördelade på fem spår: juridik, sälj, kvalitet, anbud och entreprenad. Magnus Josephson kommer att prata om Kvalitet (Möte som utvärderingsmodell) och Anbud (Vinnande Anbud). Läs mer om innehållet nedan.

Möte som utvärderingsmodell

Skulle du anställa någon utan att ha träffat personen ifråga? Troligen inte. Men faktum är att i majoriteten av upphandlingarna sluts avtal med leverantörer utan att ha träffat någon av dem som skall utföra jobbet! Huvudskälet till det är en utbredd tro att man inte får träffa leverantören under upphandlingen. Magnus Josephson, författare till boken Strategisk offentlig upphandling (Jure) visar hur möte kan användas som en del i utvärderingen av er leverantör. Både köpare och säljare har stor nytta av att känna till förutsättningarna.

Vinnande Anbud

Vissa företag lyckas betydligt bättre än andra med sina anbud. Vad beror det på? Vad är det som särskiljer de riktigt framgångsrika anbudsgivarna? Enligt Magnus Josephson, författare till boken Vinnande anbud – så lyckas du i offentliga upphandlingar, är det fem faktorer som måste stämma hos företaget för att få en långsiktig och lönsam framgång. Vilka fem presenterar han på föredraget.

Mer information om Upphandlingsdagarna hittar du här.

Företaget Magnus Josephson AB, leds av Magnus Josephson, upphandlingsjurist och en av Sveriges mest anlitade experter på hur företag gör lönsamma affärer med offentlig sektor