HKScan Sweden

Magnus Nilsson ny VD på Nyhléns Hugosons

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 09:39 CET

Magnus Nilsson tillträder vd-posten på Nyhléns Hugosons den 1 juni. Han kommer närmast från Scan AB där han innehar tjänsten som kommersiell direktör.

– Det ska bli en spännande utmaning för mig att få leda arbetet på Nyhléns Hugosons, som är ett innovativt och professionellt företag med många duktiga medarbetare. Jag ser att vi har alla möjligheter att fortsätta nå stora framgångar, säger Magnus Nilsson, ny vd Nyhléns Hugosons.

Magnus Nilsson har arbetat i åtta år inom Scan koncernen, varav de senaste två åren som kommersiell direktör för Scan AB. Han har även tidigare haft befattningar inom försäljningsorganisationen på GB Glace AB, Unilever.

Nyhléns Hugosons producerar Norrländsk matglädje genom lokalproducerade chark- och köttprodukter samt färdigmat med råvaror framför allt från bondgårdarna i Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland och Jämtland. Produktionen sker i Luleå, Skellefteå och Ullånger. Huvudkontoret ligger i Luleå, där även Magnus kommer vara placerad.

- Jag är mycket stolt över vad jag tillsammans med våra medarbetare åstadkommit på Nyhléns Hugosons. Vi har verkligen lyckats med att lyfta företaget till ett av Sveriges främsta inom vår bransch. Nu vill jag att företaget hittar nya intressanta marknader med vårt norrländska koncept och jag tycker tiden är mogen för mig att kliva lite åt sidan. Jag tror Magnus genom sin stora kompetens, entreprenörsanda och tidigare erfarenhet från branschen inom olika ledande positioner kommer att kunna utveckla och driva Nyhléns Hugosons framåt, säger Mikael Hugoson, som tillträder som ny styrelseordförande i företaget.

För mer information:
Magnus Nilsson, ny vd Nyhléns Hugosons, tfn: 070-508 30 66
Mikael Hugoson, ny styrelseordförande Nyhléns Hugosons, tfn: 070-628 02 60

Norrländsk matglädje
Nyhléns Hugosons har 227 medarbetare och producerar mat med köttråvaror från de Norrländska bönderna. Produktionsanläggningarna finns i Luleå, Skellefteå och Ullånger. Vi är stolta över att vi belönades med 23 medaljer i senaste Chark-SM. Nyhléns Hugosons - Norrländsk matglädje. Besök oss på www.nyhlenshugosons.se