Warberg IC

Magnus Svensson förstärker Warberg IC!

Pressmeddelande   •   Dec 18, 2015 11:10 CET

"-Magnus har varit med och tränat varje vecka, och att han har sett riktigt bra ut i kombination med en del skador på forwardsidan gjorde att vi ställde frågan till honom. Vi har haft tanken att få in han till januari från starten av säsongen då vi direkt märkte att hans kropp svarade bra. Att få in en sådan karaktär, som verkligen brinner för att vinna matcher, och dessutom har gjort över 700 poäng i SSL känns otroligt roligt!", säger sportchef Mathias Bult Larsson.

Han är med i matchtruppen redan på söndag mot Karlstad IBF. Tränare Oscar Lundin säger så här om #20:s comeback.

"-Kan man få en bättre injektion?! Svensson har under hela säsongen varit med och bidragit i laget vardag och nu ska det bli superkul att se vad han kan göra på banan. Hans kraft och smartness i anfallszon ger oss givetvis en ny dimension i spelet. Kul för Warbergspubliken, känns som det kommer bli lite extra bra tryck i Sparbanken Wictory Center på söndag."

Magnus Svensson kommer självklart bära tröja nummer 20.

Warberg Innebandyclub bildades 1985 och är en av Sveriges mest meriterade innebandyklubbar. Warbergs herrar har vunnit fyra SM-guld och 3 Europacup Guld. De har tagit SM-medaljer de senaste sju säsongerna. Totalt har föreningen över 800 medlemmar och cirka 40 lag. Man driver sedan ett år tillbaka sin egna träningsanläggning, Sparbanken Wictory Center med tre fullstora innebandyplaner.