Magnusson

Magnusson har biträtt vid försäljning av klädkedjan JC

Pressmeddelande   •   Nov 01, 2013 12:12 CET

Magnusson har biträtt Denim Group AB vid köp av klädkedjan JC som tidigare ägts av RNB.

Företagsgruppen Denim Island Group, som är baserad i Guangzhou i Kina, ägs
av Gordon Wu och är en ledande producent av jeans och denimprodukter samt ägare
och grossist av ett antal denimvarumärken som framför allt säljs på marknaderna
i Västeuropa och USA.

" Detta visar ännu en gång det stora kinesiska intresse för investeringar som finns i vår region, säger Carl-Fredrik Hedenström, partner och ansvarig  för Magnussons China desk.

Ansvarig för transaktionen på Magnusson var Gustaf Leijonhufvud, med hjälp av Wenpeng Niu, David Nylén, Åsa Persson, Jennie Thingwall och Christian Johard.

Genom byråns kontor i Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Malmö, Oslo, Minsk, Moskva, Stockholm, Tallinn, Riga, Kaunas, Vilnius, Warszawa, Kiev och Berlin skapas affärsmöjligheter för klienter som vill etablera sig i området eller som redan är verksamma i regionen. Advokatbyrån erhåller återkommande omnämnanden och ranking i oberoende publikationer såsom Chambers Global, Chambers Europe och Legal 500 EMEA. Klar strategi, jämn tillväxt och kraftig expansion var juryns motivering för The Lawyer European Awards i september 2011 då Magnusson utnämndes till Law firm of the year in the Nordics. Magnusson blev Årets advokatbyrå i Sverige 2012 samt fick ta emot det prestigefyllda priset  European Law firm of the Year 2012 vid British legal Awards 2012

För ytterligare information kontakta:

Peter Lilliehöök, Kommunikationschef

T: +46 8 463 75 00 E: peter.lilliehook@magnussonlaw.com