Wireless Maingate - a Sierra Wireless company

Maingate deelt haar visie voor de ”Smart energy” sector

Press Release   •   Sep 16, 2014 12:00 CEST

Maingate Solutions, een toonaangevend Europees ICT bedrijf, heeft de ambitie om een belangrijke speler te worden in de “Smart energy” sector. Door het combineren van M2M connectiviteit met data managementdiensten in de cloud, gelooft Maingate een oplossing te hebben voor het probleem dat elk nieuw energie ecosysteem heeft, namelijk de afstemming van de vraag -en aanbodzijde van gedecentraliseerde energiebronnen.

“Maingate heeft jaren ervaring met M2M toepassingen in combinatie met data managementdiensten in de cloud. Wij kennen dit nu als The Internet of Things, wat voor een reden een wereldwijde megatrend is” zegt CEO Baard Eilertsen.

“In de snel evoluerende energiesector heeft IoT de potentie om nieuwe oplossingen toe te passen, technologieën te integreren en nieuwe relaties te bouwen. IoT is het fundament waarop wij nieuwe -en complexe systemen maken die nodig zijn om schone, betaalbare en betrouwbare energie voor nu en in de toekomst te leveren.”

Met het, op open standaard, cloud-gebaseerde platform mvio™ ontwikkelt Maingate flexibele energiemanagement systemen dat elke technologie kan bevatten, datastromen en protocollen ondersteunt en kan integreren met software van derden. Maingate ondersteunt haar partners met advies, selectie van hardware, projectontwerp en oplevering.

Recente projecten van Maingate in de energiesector zijn: Het grootse consumenten energie besparingsexperiment in samenwerking met E.ON in Zweden; Introductie van een nieuw initiatief in opdracht van de Noorse energiemaatschappij NTE om te testen hoe consumentengedrag kan worden beïnvloed door toepassing van real-time energieprijzen; een miljoenen energie efficiëntieproject in samenwerking met UK netbeheerder SSEPD.

Zoals Baard toelicht, zijn het soortgelijke projecten waarop het bedrijf verder wilt bouwen: “Energiedistributie vraagt om nieuwe spelers, technologieën en diensten binnen de gehele sector. Oplossingen voor vraag/aanbod (demand side solutions) zorgen dat alle stakeholders delen in de baten van een slim energienet. De intentie van Maingate is om een belangrijke speler te worden bij het opzetten van deze nieuwe energie ecosystemen binnen Europa.”

Ter ondersteuning van de communicatie over de ambities van Maingate wordt vandaag een nieuwe website gelanceerd met daarin de visie over slimme energie ecosystemen, studiecases en nieuws over projecten. Bezoek www.maingatenergy.com voor meer informatie.

Redactioneel

Maingate heeft 15 jaar ervaring in de informatie en communicatietechnologie en past deze toe op de uitdagingen van de opkomende slimme energiesector. Wij leveren end-to-end oplossingen voor de aggregatie en analyse van energiedata met rapportage, visualisatie en tools voor klantbetrokkenheid en loyaliteit. Wij leveren eenvoudig te configureren systemen op basis van ons mvio™ systeem. Doordat dit systeem is gebaseerd op een open standaard kunnen wij werken met elke technologie, data en protocol of software van derden. Wij ondersteunen onze partner met advies, hardware-selectie, projectontwerp en levering. Maingate levert M2M communicatie en informatie managementdiensten aan meer dan 1.000 klanten binnen Europa.

Bezoek www.maingateenergy.com voor meer informatie over ons werk en projecten in de energiesector of contacteer:

Alisa Murphy, Life Size Media

+44 203 7013 7337, alisa@life-size-media.com

Bezoek www.maingatesolutions.com voor meer informatie over ons bedrijf of contacteer:

Marcus Lannerbro, EVP Partner Strategy & Marcom

+46 70 320 1325, marcus.lannerbro@maingatesolutions.com
Founded in 1998, Wireless Maingate AB  is an ICT company, providing M2M Connectivity Services and Information Management Services to customers around Europe. We are a trusted partner to more than 1.000 customers, including leading utilities such as E.ON, Fortum and Vattenfall. We work closely with leading technology partners such as Gemalto, Oberthur, Schneider Electric, Kamstrup, Telia, Tele2 and Deutsche Telekom. Today we connect more than 55 % of all smart meters in Sweden, 20 % of all smart meters in Finland, 70 % of the Point-of-Sales terminals in Sweden and 40 % of all residential alarms in Sweden. Maingate is a company in the Nordic VC Verdane Capital fund VI.

Wireless Maingate AB grundades 1998 och är ett ledande ICT bolag. Vi erbjuder M2M kommunikation och IT system för den europeiska marknaden. Vi är en betrodd partner till över 1000 kunder, inklusive ledande energibolag såsom E.ON, Fortum och Vattenfall. Vi samarbetar nära med teknikpartners såsom Gemalto, Oberthur, Schneider Electric, Kamstrup, Telia, Tele2 och Deutsche Telekom. Idag säkrar vi kommunikation för 55 % av alla smarta elmätare i Sverige, 20 % av alla smarta elmätare i Finland, 70 % av betalterminaler i Sverige och 40 % av alla hemlarm i Sverige. Maingate ägs av den nordiska riskkapitalfonden Verdane Capital VI. Verdanes fonder investerar i och utvecklar nordiska tillväxtbolag, och är i Sverige ägare till, utöver Maingate, bland annat EasyPark och MatHem.