Promosalons Sverige AB

MAISON&OBJET, ett forum för hela den internationella branschen.

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 13:41 CEST

Läs kommunikén i PDF här

PARIS har åter befäst rollen som en av de viktigaste mötesplatserna för hela branschen efter en vecka späckad med events och möten.

MAISON&OBJET bekräftar sina två strategier: att samla hela den internationella inredningsbranschen, nu i september för första gången med MEUBLE PARIS, samt att öka kvalitetsstrategin i Paris inom branschen.

Under mässperioden, 3 - 7 september 2010, var några av höjdpunkterna invigningen av Hall 7 och öppnandet av the ”Centre of Excellence” med en mer innehållsrik och kvalitetsfokuserad vision av heminredningsbranschen.

MAISON&OBJET är mer än någonsin ett forum för hela den internationella branschen. Mässan är inte bara en viktig affärsmötesplats för företag, men också en unik display för alla former av kreativitet.

MAISON&OBJET observatory presenterade den 17e inspirationsboken med temat “PRIVACY” med trender inför 2011. Mässan har blivit mer lättillgänglig genom att deltagarna erbjuds förslag på mässentré och rutt som passar besökarens intressen bäst. MAISON&OBJET har gått ett steg längre och ser mer till besökarens individuella behov.

En mer internationell prägel

Den proaktiva internationella strategin har gett resultat – trots en ansträngd nationell och internationell ekonomi.

MAISON&OBJET septembermässa besöktes av 72 670 franska och internationella besökare och journalister vilket är en total ökning med 1,1%. Antalet besökare från länder utanför Frankrike ökade med 6,4 %. Antalet länder som deltar pekar på en bred internationell influens: besökare från Italien ökade mest med 13,82%, följt av Belgien med 12,72%, Tyskland med 9,59%, Storbritannien med 7,96%, Schweiz med 6,44%, USA med 5,05%, Nederländerna med 4,34%, Spanien med 4,33%, Japan med 4,01% och det sista av 10 i Topp länderna är Kina med 2,40%.

Efter 15 år med stadig internationell ökning av besökarantalet sätts Paris åter i fokus – som en del av Paris Capitale de la Création – när staden tar emot hela heminredningsbranschen mellan den 21 – 25 januari 2011.

******

Art of living tar det första steget utanför Frankrike

“French Art of Living med MAISON&OBJET” besöker Moskva för första gången från 6 - 9 oktober 2010.

MAISON&OBJET, i samarbete med UBIFRANCE och inom ramen för det fransk-ryska året 2010, samlar 170 franska utställare i en av Moskvas med exklusiva mötesplatser i Moskva – The Manege.  Mässan visar det allra bästa av fransk kreativitet och ”art of living”.

Med en internationell succé och eventet i Moskva som bas anser sig MAISON&OBJET vara en att de viktigaste rösterna för trender, kreativitet och innovation inom den internationella heminredningsbranschen.

******

Pressinformation och bilder finns på www.maison-objet-press.com - lösenord: intime

Viktigt! Foton som används får endast publiceras i samband med information kring mässor arrangerade av SAFI. Var vänlig att uppge all information som efterfrågas.

För mer information, kontakta mässans representant i Sverige: Promosalons Sverige AB, tel 08 660 40 11 e-post: sweden@promosalons.com

Promosalons Sverige AB representerar och marknadsför ett flertal franska internationella fackmässor, inom olika sektorer såsom inredning och design, livsmedel, industri, optik, mode, skönhet, bygg m.m.