Promosalons Sverige AB

MAISON&OBJET januari 2013: livligt och levande!

Pressmeddelande   •   Feb 27, 2013 11:11 CET

Presskommuniké, februari 2013

MAISON&OBJET www.maison-objet.com Januari 2013: livligt och levande!

Vivant! (Alive!) var temat som MAISON&OBJET Trends Observatory valde och som visade sig väl överenstämma med vädret under mässperioden.

De internationella inredarna trotsade det tunga snöfallet första dagen och strömmade till mässan. Antalet franska besökare minskade stort efter betydande störningar i flyg- och järnvägstrafiken i hela landet.

Mer än hälften av besökarna kommer från andra länder än Frankrike, vilket gör mässan till en viktig mötesplats för den internationella inrednings- och designbranschen.

Antalet utländska besökare var relativt stabilt trots det dåliga vädret. 42% av de internationella besökarna kom från exportsektorer från hela världen; bl a Mellanöstern, Asien (+13%), Östeuropa (+6%) och Nordamerika. Besökarna uppskattar MAISON&OBJETs originella koncept. Mässan har etablerat sig på den internationella inredningscenen som en viktig knytpunkt för företag och ett forum för de senaste trenderna och nyheterna inom den offentliga och privata inredningsmiljön.

Mässan stärks av Paris image och erbjuder ett unikt utbud där möbler och accessoarer kombineras, föremål och design mixas i traditionell och modern tappning, tyger, distributörer, mode, dofter – det allra bästa inom varje område har valts ut.

Kominationen av mässorna scènes d'intérieur, now! design à vivre och MAISON&OBJET éditeurs är ett lyckat koncept. Produkter med kvalitet och kreativitet bekräftas ständigt av besökarna.

Exklusivt och levande, MAISON&OBJET är fortfarande det enda evenemanget i sitt slag som presenterar inredning i alla dess former, och som fokuserar på att utvecklas och främja företagarandan i en mångsidig internationell miljö.

Lanseringen av den första upplagan av MAISON&OBJET ASIA 2014  (10 till 13 mars 2014) i det prestigefyllda Marina Bay Sands Hotel and Convention Centre i Singapore, ochutvecklingen på internet och sociala medier är de bästa exemplen på mässans strävan efter att utvecklas.

ANTAL BESÖKARE TOTALT: 76 149 (media ej inräknat)

ANTAL JOURNALISTER: 2 936

38 560 franska besökare

69% inköpare

31% arkitekter,beställare

37 589 internationella besökare

68% inköpare

32% arkitekter, beställare

Kort om mässan:

MEUBLE PARIS är en del av ett fullspäckat program som ger besökarna tillfälle att interagera med speciellt utvalda företag i en miljö som främjar produktpresentationen.

MAISON&OBJET éditeurs firade 10 års jubileeum vilket uppmärksammades av både utställare och besökare.

Paris, 25januari 2013

KOMMANDE EVENEMANG: