Hoosma Productions

Makeuptv.se - Sveriges nya sminkportal

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2009 17:16 CEST

Makeuptv.se är Nordens nya sminkportal för unga kvinnor och män på nätet. En sajt där vi ger användarna tips och vägledning i sökandet efter rätt look i vardagen och till fest.

Till skillnad från traditionella skönhetssajter är den rörliga bilden det unika med Makeuptv.se. Via korta klipp ges råd och idéer av makeupartisten Anna Göransson och nagelteknologen Ellinor Grape. Filmerna tar upp allt ifrån hur man rengör ögonen på bästa sätt till hur man fixar den trendigaste looken.

En annan viktig del i portalen är Helena Forsmans blogg. Helena har sedan 2005 drivit Lipglossbitch.se, Sveriges äldsta beautyblogg. Hon kommer dagligen att blogga om de senaste nyheterna inom makeupvärlden och även recensera nya och spännande sminkprodukter.

Bakom Makeuptv.se står produktionsbolaget Hoosma Productions, med tidigare produktioner som Bloggfamiljen.se och IF Stockholm Opens webbtv.

- Webb-tv är mer än ett vedertaget begrepp för de flesta i Sverige idag. Det mesta användaren vill se finns tillgängligt och rörlig bild blir hela tiden en starkare del av utbudet. Därför är det extra roligt att Makeuptv.se är den första skönhetssajten i Sverige i sitt slag. Instruktionsfilmer på nätet är framtiden idag, säger projektledare Hanif Hosseini.

Välkommen till Makeuptv.se - din nya skönhetskompis på nätet.