Universal Music Sweden

Malia & Boris Blank - nytt album "Convergence"

Pressmeddelande   •   Feb 03, 2014 11:18 CET

Sångerskan och låtskrivaren Malia mötte producenten och multiinstrumentalisten Boris Blank - en gång i det firade syntbandet Yello - för snart fyra år sedan, och ganska snart hittade de en vinnande formel för att blanda vokaljazz med suggestiva, syntetiska new age-melodier och skapa en musik som både fångar upp historien och spejar framåt.

"Convergence" är fylld av stämningsfull, emotionellt laddad musik, från inledande "Celestial Echo" till den magnifika finalen "Turner's Ship", som osökt för tankarna till den brittiske konstnären Turner och hans drömska målningar.

Första singel från albumet är ”I Feel It Like You”. Lyssna på den här: Malia – I Feel It Like You