Ladbrokes

Malik Bendjelloul får en Oscar på söndag

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2013 15:11 CET

Malik Bendjelloul får en Oscar på söndag

På söndag den 24 mars är det dags för utdelningen av filmvärldens mest prestigefyllda pris på Oscarsgalan 2013. Det är den 85:e galan i ordningen och festligheterna sänds från Dolby Theatre i Hollywood.

Svenska regissören Malik Bendjelloul är nominerad och storfavorit i kategorin för dokumentärfilm med sin ”Searching for Sugar Man” där han ger endast 1.10 gånger pengarna enligt odds från Ladbrokes.

I kategorin bästa film seglar Argo upp som en ny stor favorit med oddsen 1.14. En position som filmen Lincoln tidigare besatt, men som nu trillat ner till andrahandsfavorit med 7.00 i odds.

Däremot verkar Daniel Day-Lewis orubblig i kategorin manlig skådespelare för huvudrollen i just filmen Lincoln. Han ger endast 1.02 gånger pengarna och allt annat än en Oscar för honom får anses vara en skräll.

Bästa Film

The Invisible War 15.00
How to Survive a Plague 17.00
5 Broken Camera 34.00

Ytterligare odds för Oscarsgalan 2013:

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.