Dressage Power Sweden AB

Malin Rinné segrade i fredagens Dressage Power Future Stars

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2016 15:04 CET

Lovorden från expertkommentatorerna Patrik Kittel och Isabel Werth haglade över Malin Rinnés fina ritt på Quirnell. Ekipaget fick bäst betalt av domarna och vann därför fredagens uppvärmningsklass i Dressage Power Future Stars, som reds i FEI S:t Georges.

”Very well ridden, and a very nice horse!” utbrast Isabel Werth efter Malin Rinnés avslutshälsning, och Patrik Kittel fyllde i med ”en verkligt härlig och sympatisk häst”.

Bland de sex ekipage som under säsongen ridit sig hela vägen till den stora finalen i Friends Arena var det alltså Malin Rinné och Quirnell som visade prov på riktig stjärnglans. De vann uppvärmningsklassen på 71.395%,följt av Emilie Nyreröd och Manuel på 70.316%.

Dressage Power Future Stars absolut första finaluppställning består av ett gäng rutinerade och framgångsrika ryttare som här visar upp sina framtida stjärnor. I dag fick de komma in och känna både arenan och besökarna på pulsen, imorgon smäller det ordentligt och den stora finalen ska avgöras i en Intermediarie I Kür.

Dagens resultat sätter startordningen i morgondagens stora final, där alltså Malin Rinné och Quirnell kommer att gå ut som sista ekipage.

Resultat:

Malin Rinné, Quirnell – 71.395%

Emilie Nyreröd, Manuel - 70.316%

Jennifer Svensson, Sibelius 1315 – 66.605%

Carl Hedin, Chabot – 66.263%

Sofie Lexner, Red Devil – 66.237%

Kristian von Krusenstierna, It´s Ad Hoc – 61.447%

Dressage Power är ett nystartat eventbolag med målet att utveckla och stärka den svenska dressyrsporten. Vi kommer tillsammans med samarbetspartners, sponsorer och arrangörer utveckla och förbättra sportens förutsättningar inom flera områden. Genom att skapa event och vara medarrangörer till tävlingar i allt från ponny- till internationella elitklasser, kommer Dressage Power att arbeta för att väcka intresse för dressyrsporten genom att göra den mer tillgänglig och intressant för publiken.