Malmberg Original Water AB

Malmberg årgångsvatten äntligen på Systembolaget

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2010 13:46 CEST

Malmberg årgångsvatten äntligen på Systembolaget

Efter att tidigare endast fått tag i Malmberg hos utvalda och medvetna restauranger, hotell och delikatesser lanseras nu Malmberg Original i Sveriges samtliga Systembolagsbutiker.

Den 1 oktober sker lanseringen av Malmberg Original i 75cl profilflaska i Systembolagets över 410 butiker.

Malmberg Original har länge prisats för att vara ett ypperligt komplement till vin och mat av landets sommelierer och vinkännare. Malmberg Original är 5000 år gammalt från att det föll som regn från Linderödsåsen 3000 f.Kr.  Det har med andra ord inte berörts av negativ mänsklig påverkan, vilket är en garanti för renhet, och är troligen det äldsta vattnet i världen på flaska.

-   Det känns fantastiskt att vår produkt finns i ordinarie sortiment på Systembolaget. Vi har länge haft en stor efterfrågan från privatpersoner som efter ett restaurangbesök undrar var man kan få tag i Malmberg Original. Efter att byggt upp ett renommé i restaurang- och hotellbranschen är det är på tiden att man nu får möjligheten till att avnjuta vårt anrika och 5000 åriga vatten i hemmiljö. Nu har vi plötsligt butiker från norr till söder där man kan köpa vårt unika 5000-åriga vatten. Den årgången har aldrig funnits representerad på Systembolaget tidigare.

Det säger Nicklas Lindblad, Marknadschef Malmberg Original.

Om Vattnet

Vårt vatten har en låg sälta, frisk skärpa och neutral mineralton. Vi har bara tillsatt en aning kolsyra, för friskhetens skull. Vattnets renhet, karaktär och goda egenskaper hjälper till att neutralisera och vitalisera gommen när man till exempel dricker vin eller vill att måltiden ska stå i centrum. Tack vare sin mjuka och balanserade smak förhöjer Malmberg upplevelsen av såväl vin som mat, men är samtidigt ett vatten med egen karaktär som fungerar väl även på egen hand. Artikeln kommer att ingå i Systembolagets BAS-sortiment och ha artikelnummer 1950-01. Pris 19:-/flaska.

Kontaktinformation:

Nicklas Lindblad, Marknadschef Malmberg Original 0766-395981, alternativt

nicklas@malmbergoriginal.se

Företagsfakta Malmberg Original Water AB

Familjen Malmberg i Yngsjö har en obruten brunnsborrartradition sedan 140 år tillbaka. 1976 hittades av en slump ett vatten som 1990 lanserades under namnet Malmberg Original. Malmberg efter upptäckaren och Original efter ursprungligheten (vattnet har åldersbestämts till 5245 +-75 år).

Malmberg Original Water AB ägs av moderbolaget MalmbergGruppen AB. Källa och kontor finns i Yngsjö, som ligger vackert beläget vid Åhus och Hanöbukten vid kanten av Österlen. Malmberg Original Water AB drivs idag av vd Per Malmberg, brunnsborrare i fjärde generationen.