Malmberg Original Water AB

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2009 11:44 CEST

Pressmeddelande 090422

Malmberg lanserar sitt KRAV-märkta vatten på PET

Malmberg vatten utökar sitt sortiment med ytterliggare två KRAV produkter.

I nästa vecka lanseras nya KRAV-märkta Malmberg Apelsin och Malmberg Citron i 50 cl PET.

- Vi har fått en fantastisk respons på våra ekologiska och äkta smaker och därför väljer vi att även buteljera dessa på PET-flaska. Denna flaska är anpassad för "On the Go" eller i miljöer där man inte kan använda en glasflaska. Många hotell, delikatessbutiker, spa- , gym- och golfanläggningar har visat stort intresse för våra ekologiska produkter. Vi har Sveriges mest äkta vatten, skyddat från mänsklig påverkan under 5000 år, så därför tillsätter vi också ekologiska och äkta aromer i vårt vatten. Det kan inte vara mer naturligt!

Det säger Nicklas Lindblad, Marknadschef Malmberg Original

Dessa nyheter kommer, tillsammans med redan klassiska Malmberg Original och Malmberg Stilla, att finnas ute på marknaden från och med den 27/4. .

Bilder: http://www.malmbergoriginal.se/module.asp?XModuleId=12367

Om Vattnet

Vårt vatten är över 5000 år gammalt dvs det fölls om regn 3000 f Kr. Ett vatten som är så gammalt har skyddats mot all negativ miljöpåverkan och är extremt rent.

Malmberg Stilla har en låg sälta, frisk skärpa och neutral mineralton. I Malmberg Original har vi bara tillsatt en aning kolsyra, för friskhetens skull. Malmbergs nya smaksatta ekologiska varianter, Citron och Apelsin, speglar på ett bra sätt vattnets renhet, karaktär och goda egenskaper. Malmberg förhöjer upplevelsen av såväl vin som mat, men är samtidigt ett vatten med egen karaktär som fungerar väl även på egen hand.

Om KRAV

98% av konsumenterna känner till KRAV-märket. KRAV´s regler uppfyller EU´s regler för ekologisk produktion. KRAV-märkningen står för bra miljö, god djuromsorg, god hälsa och socialt ansvar. KRAV´s regler siktar mot en hållbar produktion. Inga kemiska bekämpningsmedel, konstgödsel eller genmodifierade organismer får användas.

Kontaktinformation:

Nicklas Lindblad, Marknadschef Malmberg Original Water 0703-23 18 63, alternativt nicklas.lindblad@malmbergoriginal.se

Företagsfakta Malmberg Original Water

Familjen Malmberg i Yngsjö har en obruten brunnsborrartradition sedan 140 år tillbaka. 1976 hittades av en slump ett mineralvatten som 1990 lanserades under namnet Malmberg Original. Malmberg efter upptäckaren och Original efter ursprungligheten (vattnet har åldersbestämts till 5245 +-75 år).

Malmberg Original Water AB ägs av moderbolaget MalmbergGruppen AB. Källa och kontor finns i Yngsjö, som ligger vackert beläget vid Åhus och Hanöbukten vid kanten av Österlen.Malmberg Original Water ABdrivs idag av vd Per Malmberg, brunnsborrare i fjärde generationen.