Malmberg Original Water AB

MALMBERG vatten på världens största mässa för ekologiska produkter

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2010 13:00 CET

Malmberg Original Water presenterar sina ekologiska smaksatta vatten på BioFach 2010 i Nürnberg, 17-20/2. De två nya produkterna Apelsin KRAV och Citron KRAV, tillsammans med redan klassiska Original och Stilla, kommer att visas och avsmakas i de nordiska ländernas samlingsmonter Nordic Organics. BioFach är den viktigaste mötesplatsen i världen för ekologiska produkter och lockar över 2700 utställare och cirka 46 000 fackbesökare från hela världen. När det nu satsas på ekologisk mat och dryck från norden så tyckte vi det var intressant att ställa ut våra unika KRAV-märkta och smaksatta vatten. Att göra det i en samlingsmonter tillsammans med övriga nordiska länder känns också oerhört spännande. Under mässdagarna kommer det att serveras Malmberg tillsammans med nordisk tapas. I "New Nordic Tapas Bar & Lounge" kommer Paul Svensson att representera Sverige och laga mat tillsammans med andra nordisk kockar. Vi har ett av de mest unika vatten i världen, 5000 år gammalt och rent, som skyddats från all negativ miljöpåverkan sedan det föll som regn 3000 f Kr. Våra nya ekologiska smaker speglar på ett bra sätt vattnets äkthet, renhet och goda egenskaper. Det säger Nicklas Lindblad Marknadschef Malmberg Original Water. Monter: 510 Hall 1 Mer info: www.biofach.de Kontaktinformation: Nicklas Lindblad, Marknadschef Malmberg Original Water, 044-7801981 alternativt nicklas@malmbergoriginal.se Företagsfakta Malmberg Original Water Familjen Malmberg i Yngsjö har en obruten brunnsborrartradition sedan 140 år tillbaka. 1976 hittades av en slump ett mineralvatten som 1990 lanserades under namnet Malmberg Original. Malmberg efter upptäckaren och Original efter ursprungligheten (vattnet har åldersbestämts till 5245 +-75 år). Malmberg Original Water AB ägs av moderbolaget MalmbergGruppen AB. Källa och kontor finns i Yngsjö, som ligger vackert beläget vid Åhus och Hanöbukten vid kanten av Österlen.Malmberg Original Water AB drivs idag av vd Per Malmberg, brunnsborrare i fjärde generationen.