Eminent Communications

Malmborgs väljer Eminent för 60-års kampanj

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 13:22 CEST

Året var 1954 när paret Malmborg öppnade sin butik på Mariedalsvägen i Malmö. Sedan dess har 60 år gått och idag består Malmborgs-gruppen av sex ICA Kvantum-butiker. För att fira jubileet sjösätter nu ICA Malmborgs en stor kampanj med kulmen vecka 36 - 40. Reklambyrån Eminent står för strategi och genomförande.

– Det unika med Malmborgs är att de lyckats bevara det genuina intresset för lokal mat och personlig service under alla år. För att marknadsföra 60-års jubileet fick vi uppdraget att göra någonting utöver det vanliga, berättar Oskar Lärn, VD på Eminent.

Temat som kommer att genomsyra kampanjen är ”En skånsk matresa”. Butikerna vill ta tillfället i akt att lyfta fram kvalitetsvaror från lokala producenter. Även handlarna kommer att hamna i blickfånget.

– Vi har hjälpt butikerna att lägga upp en övergripande strategi som sträcker sig från idé till genomförande. Det handlar om en omfattande kampanj som inkluderar en mängd aktiviteter i såväl traditionella som digitala medier. En stor annonskampanj i Sydsvenskan kommer bland annat att kombineras med DR och exponering i och utanför butik.

Under veckan kommer kunderna att bjudas på demos, tävlingar, happenings och rabatter. Jubileet kommer även att landa på gator och torg. Under ett antal veckor kommer stora budcyklar att ambulera i Malmö och Lund och bland annat att bjuda på gratisprover från butikerna.

– Att få hålla i en kampanj av den här digniteten är väldigt spännande, avslutar Oskar Lärn. Uppdraget från Malmborgs innebär att vi kan erbjuda det bästa av vår kompetens: digitala medier, traditionell annonsproduktion och övergripande projektledning. Speciellt roligt är det att vi haft möjlighet att göra tidstypiska illustrationer på samtliga Malmborgs-handlare.

Eminent Communications AB är en Malmöbaserad reklambyrå med inriktning på både digital och tryckt produktion. Bland våra uppdragsgivare finns bland annat företag som Procurator, Consafe Logistics, Leröy Nordhav, Höganäs Energi, Ystad Energi och ICA Malmborgsgruppen. Eminent startade i Lund 1997 och ligger sedan 2010 på Beijerskajen 12 i Malmö.