Bygghemma Group

Malmö City först ut när Trademax öppnar tre nya butiker

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2016 08:58 CET

Möbel- och inredningsföretaget Trademax är det lilla familjeföretaget som vuxit till att bli en av Nordens ledande möbelbutiker på nätet. Nu expanderar företaget ytterligare med nyöppning av tre butiker. Redan imorgon onsdag är det premiär för Trademax första citybutik i Malmö, tätt följt av Norrköping och Gävle.

Tid: Onsdag den 23 november kl. 17.00
Plats: Triangelns köpcenter Plan 2, Malmö

Butikschefen i Malmö, Filip Jankulovski är spänd inför öppningen: “Alla i teamet är taggade för att välkomna Malmöborna till butiken. Innerstaden har saknat en aktör som erbjuder möbler till låga priser - med riktigt snabba hemleveranser och fri frakt. Butiken har ett optimerat utbud på ca 300 kvm. Vi kommer att jobba med säljstationer där kunderna enkelt kan se hela vårt breda sortiment.”

Trademax VD Christian Eriksson ser ljust på framtiden: "Under de närmsta åren planerar vi ytterligare butiksetableringar och en fortsatt kraftig expansion. Självförtroendet är på topp, och det känns riktigt kul att Trademax nu tar steget in i Malmö City och öppnar butiker i Norrköping och Gävle inom kort.”

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christian Eriksson, VD Trademax: christian.eriksson@trademax.se

Trademax startade 2008 och ägs av TM Helsingborg AB som 2015 omsatte över 600 miljoner kronor. Med sina omkring 5,6 miljoner unika besökare på hemsidan är Trademax en av Nordens ledande möbelbutiker på nätet. Trademax tillhör sedan 2013 möbeldivisionen hos Bygghemma Group.

Läs mer på www.trademax.se